ramadhan menjelang !

syabaan dah melabuhkan tirai .. ramadhan kmbali lagi pda thun nie ... syawal akn diraikan bila tiba waktunya !
syukur alhamdulillah ..kerna saya dipnjangkan umur untuk ramadhan kali ini ! *hehe .. ayt tudiaa eh ..mcm org pnympai majlis ja pown :) .kihkihkih ..... semngt posa nie .. tup .tup ..huh ! sakit tu mnyerang ..napa la jatuh time nie ? eden mao posa .... 1st day posa dah x mersai ..tp xpa ... senng nnti aku nk kejar posa yg akn dtg nie ... mlam seribu bintang ... malam2 yg pnuh nikmatnya .. nk buat mcm mna .... lumrah perempuan ..hehehee ... ha - tp alhmdulillah ..mlm 1 ramadhan ..aku dpt kerjakan terwh yg pertma .... pi la terwih gan adik n mama .. ingt mama nk buat 8 ja .. tp .. 23 .hehhee .... aku nie klo bnyk2 ..pning nk kira .... aku pown kira2 ... bru 16 rakaat ... peh tu suh adik tnya mama ... mama kata ..ada algi 3 (2 rakaat ) 1 lagi witir .. *aku pown gan muka yg agk senyum mcm org gntok berkta ..iya ka ma ? akak bru kita 16 ... mama diam tdak berkta2 * .. aku nie apa la ..kira pown silap .. hadoii ... alhmdulillah .. tertunai suda terwih pda thun ini .. walopon x ckup kan .. grrrrrrrrrrr :)


bercerita pasai mknan yg untuk dimkn bila berbuka .. 1st day posa ..balik kg ayah kat sedim ... mkn bermai2 ... makcik2 aku mask tomyam .. ikan keli bkaq *huh ! mnyirap nafsu aku ..hehheee ... air tebu * bapa yg beli ... dah tu ada ayaq bndung + soda = ?? ha ..ayaq apa tu ? x pnh aku minum ..... aku rasa sititik ja .. taw rsa apa ? mcm masam2 sikit ! x sedp la  ... nak meremang bulu roma aku minum ayaq tu .... heeheheh .. tapi hbis bejag2 .. ada yg suka ..ada yg x suka ... tiap2 thun mmg berbuka ramai2 .. tp cousin2 aku da berkurun .. ada pi keja KL .. ada bljaq kat perlis ..so depa x cuti la ... kedah aja yg cuti kan .. hari seterusnya ..buka di rumah la .. sapa masak ? mama n aku la ..kihkih .. nk taw x ? aku goreng mee posa ke 4 ... *dulu jrg tolong mama .. sbb dok asrama jauh disana ... skrg dapt la masak gan mama .... huhu ! mee sedap .... tp pedas ..akahakahakh ...cabai tu yg pedas kan .... ehh ..ada org tu nak sgt mkn ayam golek ..ahha .. dah berhari2 sebut pasai aym golek ..grrr ! ktanya ..aym golek yg sedpa kat kelang lma ... ha ..aku taw kat mna aym tu di golek ! kihkih ... sian awk ... nnti blnja saya  ya ... nak aym yg comel2 ..isi nya pown comel2 ya ..kihkih * ada ka ? mepek toi aku nie .... semoga ramadhan kali nie diberkati dan disempurnakannya gan selamat .... selamat berpuasa di bulan ramadhan al mubarak :)


* ada org kata . muka nie mcm minta penampaq ..
haha !

No comments:

Post a Comment

komen komen dari si kacak + si cantik